انواع تختخواب

خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس

خرید جهیزیه عروس بدون شک یکی از شادترین و نشاط آورترین موارد خرید از بازار است.
انتظار کشیدن برای مراسم پیوند دو نفر که به استقبال زندگی تازه می‌روند بی‌شک انتظار شیرینی است. هر چند تهیه‌ی جهیزیه مطابق با سلیقه ی عروس و داماد نیز چندان کار آسانی به نظر نمی رسد.
تختخواب از بخش‌های مهم اتاق خواب و جهیزیه‌ی عروس محسوب می شود که باید در انتخاب آن کمال دقت و ظرافت به کار رود تا ضمن بهره‌مندی از زیبایی و ابهت که لازمه آغاز زندگی یک زوج جوان است از دوام و صرفه اقتصادی لازم نیز برخوردار باشد.
بنابراین هنگام خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس باید به نکات و ظرایف ویژه‌ای دقت نمود تا کالای خریداری شده کاملاً کارآمد و مفید واقع شود.
در این مطلب با ما همراه باشید تا نکات فنی و ریزه‌کاری‌های مهمی را در مورد خرید این بخش مهم از جهیزیه عروس با شما در میان بگذاریم.

خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس : هر دو با هم، از ابتدای راه…

از اولین و مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه، مشارکت دادن نظر طرفین در انتخاب است.
منظور این است که گرچه جهیزیه با پسوند نام عروس گره خورده، اما از آنجا که بناست تا محل آسایش عروس و داماد باشد بهتر است در انتخاب آن نیز به نظر هر دو نفر توجه شود.
به این ترتیب نه تنها تختخواب بلکه اتاق خواب نیز پذیرای لحظات شاد و آرام بخشی برای این دو زوج تازه به هم رسیده خواهد بود.

تختخواب دو نفره چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

 اولین مشخصه مهم و اصولی تخت خواب دو نفره لزوم استحکام بالا و تحمل سنگینی وزن است که باید متناسب با وزن و اندام عروس و داماد انتخاب  شود و حتماً باید پیش از خرید از قابلیت تحمل بالای وزن در آن مطمئن شویم.
برای این منظور بررسی کیفیت ساخت تختخواب و محکم بودن اتصالات آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
پیش از قطعی کردن معامله خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس بد نیست شخصاً تخت را ملاحظه کرده و نسبت به دوام و کارهای آن مطمئن شویم.
اما اگر قصد خرید اینترنتی داشته باشیم، می‌توان مشخصات این کار را از مسئولین فروش یا مشاوران سایت فروش جویا شد و با توجه به راهنمایی های آنها نسبت به انتخاب و خرید تختخواب دو نفره مناسب اقدام نمود.

تناسب: شرط رضایت در هنگام خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس !

 با توجه به نوع تشک انتخابی جهت جهیزیه باید تناسب بین تختخواب و تشک هم مورد توجه قرار گیرد.
به دلیل وجود سایزهای استاندارد در ساخت تشک و نیز ابعاد استاندارد تختخواب دونفره  این کار چندان مشکل نخواهد بود.
کافی است با دادن مشخصات دلخواه، فروشنده را در جریان نیاز و خواسته‌ی خود قرار دهید تا بهترین و مناسب‌ترین نوع آنها که با بودجه و شرایط‌تان نیز قابل انطباق باشد به شما معرفی شود.

تخت جادار و بدون لرزش، شرط خوابی آرام:

یک تختخواب دو نفره اصولاً باید بیش از دو تخت یک نفره گنجایش داشته باشد تا امکان حرکت آزادانه یا غلتیدن حین خواب بدون ایجاد مزاحمت برای نفر دوم فراهم شود.
هم‌چنین بدون لرزش و صدا بودن تخت خواب نیز بسیار مهم است زیرا اگر با برخاستن یا حرکت یکی از دو نفر خواب دیگری مختل شود طبعاً تختخواب از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.
هر چند این موضوع تا حدود زیادی به کیفیت تشک و بستری که بر روی آن می‌خوابیم نیز بستگی دارد، اما لرزش تختخواب نیز می‌تواند از عوامل اختلال در خواب باشد.
بنابراین در هنگام انتخاب و خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس لازم است تا در مورد استحکام و میزان ثبات و ایستایی آن مطمئن شویم.

از جمله عوامل موثر در ثبات تختخواب داشتن پایه های محکم و بادوام است. 

در انواع تخت خواب دو نفره مدرن بر خلاف انواع قدیمی و کلاسیک، معمولاً بیش از چهار پایه به کار می‌رود تا بخشهای میانی و اصطلاحاً کمر تختخواب را نیز حمایت کرده و از فرو رفتگی یا شکست آن تا حد امکان جلوگیری نماید.
تخت خواب های مدرن امروزی از پایه‌های فلزی و با دوامی برخوردارند که علاوه بر زیبایی، قابلیت تحمل وزن و فشار و ضربه ناگهانی را نیز دارا هستند.
این پایه ها با داشتن ارتفاع مناسب از زمین، امکان تهویه هوا در فضای زیرین تخت را نیز فراهم می‌نمایند تا امکان رشد قارچ و باکتری درهوای راکد و فضای محصور زیر تخت فراهم نشود و به خاطر دسترسی آسان، نظافت این فضا نیز به سهولت و آسانی صورت گیرد.

از تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس  چه انتظاراتی داریم؟

 در آغاز زندگی زناشویی بنا بر رسم ما ایرانیان رفت آمد و بازدید های زیادی از منزل عروس صورت می‌گیرد که معمولاً با بازدید از جهیزیه و خصوصاً اتاق‌خواب بعنوان کانون مهر و عاطفه زناشویی همراه است و بی‌شک فرصتی است تا ضمن ملاحظه و بازدید از جهیزیه و ملزومات موجود در اتاق عروس، حُسن سلیقه و انتخاب عروس نیز محک زده شود.
پس لازم است تا در انتخاب لوازم این اتاق خصوصاً سرویس و تختخواب دو نفره کمال دقت صورت گیرد.
انتخاب رنگ تخت خواب نیز از مواردی است که حکایت از سلیقه و دید باز ساکنین اتاق دارد.

خوشبختانه با گسترش صنایع تختخواب و کالای خواب شرایط برای جلب رضایت همه‌ی افراد با هر نوع سلیقه در این زمینه فراهم آمده است. 

وجود بازار پر تنوع و رنگارنگ کالای خواب، هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت تختخواب دو نفره امکان انتخاب آزاد را برای همگان فراهم آورده است.
همچنین امروزه شرایط برای پرداخت آسان در فروشگاهها به نحوی که همگان قادر به تهیه جهیزیه مناسب باشند موجود است.
به همین جهت خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس حتی اگر با وسواس و دقت زیاد صورت گیرد کاری آسان و لذت‌بخش بوده که با یادآوری مناسبت فرخنده‌ای که در راه است آسان‌تر و دلچسب‌تر نیز خواهد شد.
 بهتر است هنگام خرید تختخواب دو نفره برای جهیزیه عروس نسبت به تهیه پاتختی یا عسلی مناسب برای طرفین تخت خواب نیز اقدام شود تا هم در نمای کلی اتاق خواب موثر باشد و هم در هنگام خواب و پیش از آن برای قرار دادن اشیا اضافه نظیر گوشی موبایل و سایر وسایل شخصی استفاده شوند.
این کناره‌ها هم‌چنین می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن اشیاء زینتی مانند گلدان و ساعت نیز باشد.

تاجی زیبا برای عروس!!

تاج تخت نیز از بخش های زیبایی است که تختخواب دو نفره عروس و داماد را مزین کرده و به آن ابهت و زیبایی می بخشد.
امروزه وجود تاج های لمسه‌کاری شده و نیز چرم کاری در طرح ها و رنگ های مختلف، درهای تازه‌ای بر روی زیبایی صنایع کالای خواب خصوصاً تختخواب دونفره گشوده است.
این تاج ها که با ظرافت و زیبایی خاصی تهیه می شوند از استحکام بالا و قابلیت پاکیزگی آسانی نیز برخوردارند.
در هنگام خرید تختخواب دو نفره می‌توان نسبت به سفارش تاج یا عدم سفارش آن نیز اقدام نمود و تختخواب را با تاج یا بدون آن سفارش داد.
از آنجا که تهیه‌ی لوازم شکیل و زیبا جهت جهیزیه‌ی عروس جزو رسوم ما ایرانیان است، تهیه‌ی انواع تختخواب دو نفره با تاجهای زیبا و لمسه‌کاری شده نیز معمولاً توسط مادران خوش سلیقه در فهرست خرید قرار می‌گیرد.
این تاجهای با کیفیت، علاوه بر زیبایی و راحتی که به تختخواب می‌بخشند، عایق صدا بوده و محیط را برای خوابی راحت و عمیق آماده می کنند.

انتخاب کالای خواب با کیفیت بهداشتی بالا از موارد مهمی است که در هنگام خرید تخت خواب دو نفره برای جهیزیه عروس نباید به فراموشی سپرده شود.  

در این مورد مواد اولیه بهداشتی به کار رفته در ساخت و نیز کیفیت کالا از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای مثال ارتفاع مناسب تخت خواب دو نفره از زمین، امکان دسترسی به فضای زیرین تخت و سهولت در پاکیزه سازی آن را فراهم می کند.
همچنین ساخت تختخواب از مواد اولیه با کیفیت و ضد رطوبت، پاکیزه سازی ضدعفونی بدنه بیرونی را میسر می‌کند. تناسب اندازه‌ی تشک با تختخواب نیز ضمن زیبایی ظاهری، امکان نفوذ گرد و غبار و میکروب را به فضای درونی تخت عملاً ناممکن می کند و با فراهم آوردن محیطی بهداشتی خوابی آرام و راحت را امکان پذیر می‌سازد.
پس در هنگام خرید تختخواب دو نفره به  نحوه ساخت و کیفیت اتصالات تخت توجه کافی داشته باشید تا هم از لحاظ اقتصادی متضرر نشوید و هم امکان بهره‌مندی از تختخوابی بهداشتی و سالم را برای زوج جوان فراهم نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *